Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Therese - 9 oktober 2007 12:37

Sitter inlindad i en randig handduk. Eller två egentligen; en på huvudet och en om resten av kroppen. Är nyduschat och fräsch. Ska väl ta och sätta tänderna i mina böcker snart eftersom tentan tyvärr närmar sig alltför snabbt. Usch, tenta på en fredag liksom. Inleder hela helgen med att förstöra den på en gång. Nåja, vad är väl en bal på slottet?


Egentligen borde jag inte sitta här och skriva nu. Jag borde sitta med hjärnan nermosad i Ong-boken. Den jag knappt förstår hela meningar i. "Vad menar Ong med teknikalisering av språket?" - Ja, inte vet jag. Det får du nog fråga honom om. Men jag kan kanske få till en rolig limerick om det hela? Kan man få poäng för det? Vore ju himlans bra.


Dessutom är den här tentan extra nervös för det är den första tentat med det "nya" (läs föråldrade och förlegade) betygssystemet: A-F


- A-B är som VG (MVG finns inte på högskolan).

- C-E är som G. Men om man får E bör man egentligen skämmas, för det är inget bra G, fast man kan heller inte göra om det så man får ett högre betyg för godkänt betyg sitter....

- F då är man underkänd och måste göra om allt. (Jag tar nästan hellre ett fullt underkänt än ett G där jag måste skämmas)

- FX då får man komplettera till ett högre betyg.


Så vi får väl se vad jag får. Nu ska jag nog sätta mig och läsa vad den där Ong vill mig egentligen.







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vet du vad du ska göra i framtiden?
 Jag har redan drömjobbet!
 Ja, jag vet vad jag vill, och jag jobbar på saken.
 Nja, jag velar mellan olika saker.
 Nej, jag har inte den blekaste!
 Bryr mig inte, jag lever i nuet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards