Alla inlägg under september 2007

Av Therese - 29 september 2007 21:53

Igår kom jag hem från Sthlm. Vet ni vad jag gjorde där? : Jo, jag har testats för sista gången för polishögskolan. Det är sant. Nu är det sluttestat. Nu är det bara att vänta. Och vet ni? Jag har slutat hoppats. Jag tror inte att det kommer gå bra. Har ingen aning om varför, men nu när testerna är över känns det som att min chans är liten och risken är större för att jag inte kommer in. Vi var 1440 pers som testades på pliktverket. 830 klarar det. 830 av de bästa ska med, och jag vet inte om jag är bäst. Jag var ganska självsäker ända tills jag blev totalgrillad av polisernas förhör igår.


Jag kände mig ca. 15 cm stor. Och jag är större än så. Jag är faktiskt 165 nästan. Attans. Och nu ska man vänta till mitten av November på att det blir nåt svar. Och jag tror att det kommer vara ett negativt besked tyvärr, jag måste vara realistisk. Va? Gå och vänta på ett besked som kan förändra hela mitt liv, men som också kan bli den största besvikelsen någonsin. Det är sjukt hur man utsätter sig egentligen. Helt sjukt.


Jag får det inte ur huvudet heller. Kan inte sluta att tänka på att det där kuvertet ska dimpa ner i brevlådan. Men det kommer.


Nu måste jag varva ner mina tankar. Jag är ensam hemma och då börjar man lätt tänka en hel del. Nu ska jag se på Beck (bra filmval om jag inte ska tänka på polisen Therése, du är en stjärna) och dricka Ramlösa. Thomas kommer hem klockan två, jag kanske håller mig vaken tills dess.


Over and out.

Av Therese - 5 september 2007 09:37

Vill du ha en fisk? Bli biten av en vampyr? Här: Ta ett ägg som kommer att kläckas inom fjorton dagar. HAHA nu är du en Zombie, jag petar på dig samtidigt som du ger en öl till mig och en tredje person ger dig en kram och en teckning på din "supervägg". Kolla: så HÄR många bilder är du med på av dina egna, och mina, och alla andras. Har du blivit varulv än? NEJJE, det är ju VAMPYR-saken, här...det här är varulven. Har du förresten klappat min flygande giraff eller tama rädisa?


Så är det för mig just nu. Rörigt. Jag har alltså fallit ner i FaceBook fällan. Det är helt vansinnigt det där stället. När man trodde att Lunarstorm överträffat sig själv genom att dela ut status och via smsuppdateringar dela ut guldmedlemskap. Det här är ju värre än när jag var 15 och hade Lunar. Det här är ju världens största fjortisställe för vuxna barn över 18 år!


Jag medger självklart att det är kul att sitta och klicka och dona, men man har ju knappt tid att skriva till någon annan. Hur ska man hinna det, mellan alla pets man ska klappa och petningar man ska peta tillbaks och....Ja jisses. Vuxna är konstiga människor!


Men det passar ju bra, en sån här dag när jag är hemma från skolan och mår ganska dåligt. Nu måste jag nog ta en paus från alla akvariefiskar, fluffiga giraffer och petningar som måste utdelas. Det är ju värre än att spela Sims.


Nu blir det soffan, vatten och en stor dos "tycka synd om mig själv".


Jag måste bara bita Emma först.....Och ge Hannah en akvariefisk....Kanske hinner jag också peta på Joel....Ska kolla om Jenny har accepterat min vänförfrågan så att jag kan acceptera hennes så att hon kan acceptera min så vi kan bli vänner......

Presentation

Omröstning

Vet du vad du ska göra i framtiden?
 Jag har redan drömjobbet!
 Ja, jag vet vad jag vill, och jag jobbar på saken.
 Nja, jag velar mellan olika saker.
 Nej, jag har inte den blekaste!
 Bryr mig inte, jag lever i nuet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards